Scholenkampioenschap judo

scholenkampioenschap judo

Woensdag 16 januari 2019 had het scholenkampioenschap judo plaats in Hasselt.

Onze school werd vertegenwoordigd door Senne Jacobs (1AA), Oba De Beule (3TBIOW), Tim Lybeer (4TBIOW) en Kobe Pinxten (5TPW).

Na een opwarming, gegeven door ex-topjudoka Ilse Heylen, gingen om 14u45 de kampen, in de verschillende leeftijdscategorieën en verschillende gewichtsklassen, van start. Meer dan 400 leerlingen/ judoka’s, waaronder ook buitenlandse deelnemers, waagden hun kans om een podiumplaats te behalen. Slechts de eerste vier werden beloond met een medaille. Onze leerlingen vochten voor wat ze waard waren.

• Senne Jacobs (-55 kg): verdienstelijke deelname. Senne verloor van de latere kampioen met Nederlands nationaliteit.
  • Oba De Beule (-42 kg): 1ste plaats
  • Tim Lybeer (-66 kg): 3de plaats
  • Kobe Pinxten (-90 kg): 1ste plaats

Proficiat met jullie deelname en eventuele overwinning.

De gedachte ‘deelnemen is belangrijker dan winnen’ blijft primeren. We zijn dus trots dat jullie onze school hebben verdedigd.

Scholenkampioenschap judo